Wanneer uw apparaten geen verbinding krijgen met de hoofdkassa (master) kan dit verschillende oorzaken hebben.
1. De hoofdkassa of de slave kassa is met een ander WiFi netwerk verbonden.
- Controleer of de iPad/ iPod met het kassanetwerk is verbonden. Ga hiervoor naar de instellingen van uw iPad en open het menu "WiFi".
- Controleer hier of u verbonden met het het kassanetwerk. Doorgaans draagt deze de naam "GASTROFIX_xxxxx".
- Wanneer u verbonden bent met een ander netwerk klikt u achter de netwerknaam op het blauwe icoontje en kiest u voor de optie "Vergeet dit netwerk". Dit zorgt ervoor dat de iPad niet meer automatisch met dit netwerk maakt.
- Vervolgens maakt u verbinding met het kassanetwerk en opent u de GASTROFIX App.
2. Het IP-adres van de hoofdkassa komt niet overeen met het adres in de backoffice.
- Controleer eerst het IP-adres van de iPad. Ga hiervoor naar de instellingen van uw iPad en open het menu "WiFi".
Achter de naam van het kassanetwerk waarmee u verbonden bent klikt u op het blauwe icoontje. Vervolgens opent een nieuw venster met een IP-adres. Normaliter is dient dit adres "192.168.7.41" te zijn (in sommige gevallen kan dit afwijken). - Open de backoffice en navigeer naar "Restaurant > Hardware > Apparaten" en verzeker u dat het IP-adres van de hoofdkassa overeenkomt met het adres welke de iPad heeft.
- Wanneer dit adres niet overeenkomt stelt u het IP-adres op de iPad nieuw in.
Meer tips vindt u ook op: https://support.apple.com/nl-nl/HT204051
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.